Πρόκειται συγκεκριμένα για δύο τμήματα από ένα επιτύμβιο στο οποίο απεικονίζονται δύο γυναικείες μορφές, η κυρία καθισμένη αριστερά και η δούλη εμπρός της, που ακουμπά το δεξί της χέρι στο μάγουλο.
Το ανάγλυφο έργο αποτελεί ένα εξαιρετικό δείγμα γλυπτικής αττικού εργαστηρίου και χρονολογείται στα τέλη του 5ου π. Χ. αιώνα.
Η ταύτιση αυτών των δύο θραυσμάτων που είχαν φθάσει –φυσικά δια παράνομης οδού _ στο Γκέτι είχε επισημανθεί ήδη από το 1975 αλλά μόλις πριν από λίγο καιρό το αμερικανικό μουσείο παραδέχθηκε ότι πρόκειται για κλεμμένα και συμφώνησε για την επιστροφή τους στην Ελλάδα, προκειμένου να συνενωθούν με το τρίτο κομμάτι που βρίσκεται στο Μουσείο Κανελλοπούλου.
Η ανακοίνωση της επιστροφής των παράνομα εξαχθέντων από τη χώρα αρχαιοτήτων είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο Πολιτισμού από το περασμένο φθινόπωρο.
Ως αντάλλαγμα «καλής διαγωγής» μάλιστα, το Μουσείο Γκέτι θα λάβει από τη χώρα μας, με μορφή δανεισμού για δύο χρόνια, μία αρχαία ενεπίγραφη στήλη από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, που απεικονίζει τον Ηρακλή και τον Αντίοχο, ήρωα της Αντιοχίδος φυλής. (Το κείμενο αναφέρεται σε τιμές που θα αποδοθούν επ’ ανδραγαθία στον ταξίαρχο επιλέκτων δηλαδή των επιστράτων της φυλής, Προκλείδη). Ο δανεισμός έχει εγκριθεί και από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
Εξαιρετικά σημαντική λόγω του κειμένου της κυρίως θεωρείται εξάλλου, η ενεπίγραφη στήλη από το Θορικό, που χρονολογείται στο 430 – 420 π.Χ. Η στήλη φέρει κείμενο και στις τρεις πλευρές της _ την κύρια όψη και τις δύο πλαϊνές _ το οποίο είναι ένα ημερολόγιο θυσιών και εορτών που τελούνταν στον Θορικό, στη ΝΑ Αττική, προς τιμήν θεοτήτων και τοπικών ηρώων.
Παρουσιάζει μάλιστα ανάγλυφα τα έθιμα της εποχής, καθώς οι πιστοί καλούνταν να θυσιάσουν τον μήνα Ανθεστηριώνα σε κάποιον θεό ένα μικρό κατσίκι, μαύρο, που να έχει βγάλει δύο δόντια (!) σε άλλον θεό ένα τράγο, καφετή ή κόκκινο και τέλος στη θεά Αθηνά ένα αρνάκι!
Η επιγραφή αυτή αποτελείται από 65 στίχους αλλά το κείμενο είναι ελλιπές κατά το άνω αριστερό τμήμα του. Να σημειωθεί ότι η στήλη είχε περιέλθει στην κατοχή του Μουσείου Γκέτι το 1979.
Οι αρχαιότητες, που επαναπνατρίσθηκαν, θα παραμείνουν για μικρό χρονικό διάστημα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και στη συνέχεια, η ενεπίγραφη στήλη θα μεταφερθεί για έκθεση στο Επιγραφικό Μουσείο ενώ το επιτύμβιο ανάγλυφο θα επανενωθεί και θα εκτεθεί στο Μουσείο Κανελλοπούλου.